Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Kinderfeestje-Idee
Artikel 1 – Webshop

1.1.
De webshop is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af
aan de Belastingdienst. Op onze website kunt u ons KvK nummer en BTW nummer vinden. Tevens vindt u daar ook onze contactgegevens.

1.2.
We voldoen aan alle wettelijke eisen met betrekking tot de beveiliging van uw persoonsgegevens en betaalgegevens. Wij streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van uw gegevens. Bij misbruik door hackers zullen wij aangifte doen bij de politie.

1.3.
Voor het verstrekken van persoonsgegevens geldt onze privacy verklaring op deze website.

1.4.
Sinds 5 juni 2012 is onze webshop verplicht om vooraf toestemming aan u te vragen betreffende
cookies. U leest hier meer over in onze Cookie Policy.

1.5.
Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de
politie.

1.6.
De webshop heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten, om zich in te dekken
tegen eventueel onterechte aansprakelijkheid die er wordt geclaimd door een klant.

1.7.
Wij streven ernaar om u te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer u
twijfels heeft over de aankoop van een product, staan onze medewerkers u graag te woord.

1.8.
U kunt zich inschrijven voor onze nieuwsbrief. U wordt dan op de hoogte gehouden van onze aanbiedingen.
Artikel 2 – Bedenktijd

2.1.
U hebt 14 dagen bedenktijd na de aankoop van een bepaald product. Mocht u binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop, dan kunt u het onaangebroken en complete product aan ons retourneren, zonder dat u het product zelf hoeft te betalen. U betaalt alleen de verzendkosten voor het retourneren van het desbetreffende product. Indien u al een betaling heeft gedaan, ontvangt u een creditfactuur en wordt het door u betaalde bedrag op uw rekeningnummer teruggestort.

2.2.
Producten die aan ons geretourneerd worden, dienen voorzien te zijn van de originele verpakking.

2.3.
Er zijn een aantal producten die niet aan ons geretourneerd kunnen worden. Producten die niet aan ons geretourneerd kunnen worden binnen 14 dagen zijn bijv. etenswaren. (bijv. boltaartjes of cupcake-pakketten). Voor pakketten die verbruikt of gebruikt worden (bijv. parfumpakket, groene slime pakket, themapakketten, etc) geldt dat wanneer producten geheel of gedeeltelijk verbruikt of gebruikt zijn, wij helaas geen geld restitueren, of de aankoop ongedaan maken.

Artikel 3 – De overeenkomst
3.1.
De overeenkomst tussen de webwinkel en klant is definitief wanneer de klant heeft aangegeven
akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en hij de webwinkel heeft gemachtigd het
geld van zijn rekening af te schrijven, wanneer de klant een betaling heeft voldaan via iDEAL of
Paypal, of wanneer een factuur achteraf verzonden is aan de klant. Nadat de bedenktermijn van
14 dagen is verstreken en de betaling is ontvangen door de webwinkel, is de klant eigenaar
geworden van het betreffende product.

3.2.
De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de
benodigde velden, waarmee u akkoord gaat met de algemene voorwaarden.

3.3.
U bent als klant verplicht uw betalingsverplichting aan de webwinkel na te komen. Indien u niet
binnen de gestelde termijn betaalt, ontvangt u van ons een herinnering. Heeft u na 14 dagen
nog steeds niet betaald, dan worden er kosten in rekening gebracht. Mocht u na verschillende
aanmaningen de verschuldigde vordering nog steeds niet voldaan hebben, dan zullen wij de
incasso uit handen geven aan een incassobureau.

3.4.
Nadat u tot aankoop bent over gegaan, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging per email
van uw aankoop. Daarin staat het product dat u hebt gekocht, wat het u kost en waar u
met eventuele klachten en opmerkingen terecht kunt.

3.5.
Wij zijn aan u verplicht het product of artikel binnen 30 dagen aan u te leveren. Mocht door
onvoorziene omstandigheden het artikel niet binnen deze periode leverbaar zijn, dan zullen wij
u daarvan schriftelijk op de hoogte brengen. Na het verstrijken van deze 30 dagen krijgt u van
ons het eventueel al betaalde aankoopbedrag terug. Dit kan nooit meer zijn dan 50 procent van
het totale aankoopbedrag. Heeft u echter van tevoren aangegeven dat een vervangend artikel
ook een optie is, dan zullen wij u een vervangend product of artikel leveren, dat zoveel mogelijk
aan uw wensen voldoet. Uiteraard kunt u van tevoren aangeven dat u dat niet wilt.

3.6.
De levering van producten in het buitenland kan langer duren dan een levering in Nederland. De
kosten die voor een verzending naar een adres in het buitenland in rekening worden gebracht,
zijn voor u zichtbaar wanneer u tot de aankoop van het product overgaat.

Artikel 4 – De prijs
4.1.
De prijzen die op onze webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De kosten die betaald
moeten worden voor het verzenden van het product, worden zichtbaar nadat u het product
heeft toegevoegd aan uw winkelwagen.

4.2.
Wanneer u ons machtigt om automatisch een bedrag van uw rekeningnummer af te schrijven,
bent u verplicht ons een juist rekeningnummer door te geven. Misbruik of fraude wordt bestraft
en gemeld bij de instanties die daarvan op de hoogte moeten zijn. Daarnaast wordt er aangifte
gedaan bij de politie.

4.3.
De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens uw aankoop.
U betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan u bevestigd wordt,
indien u elektronisch akkoord gaat met de aankoop. Daarin wordt de aankoopprijs opnieuw
vermeld.

4.4.
Wanneer u een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, komt u achteraf ook
niet in aanmerking voor korting.
4.5
Verzending. Wij streven naar een verzending binnen 2 dagen. Bij gebruiks- of verbruiksartikelen wordt de datum van het kinderfeest als uitgangspunt genomen. De kosten voor de verzending hangen af van de grootte van het pakket en of er sprake is van een retourverzending (bijv. bij themakisten).

4.6
Retourverzending Wanneer u producten huurt (zoals bij themakisten) dient u dezelfde dag of de (werk)dag na de datum van het kinderfeestje de producten compleet en in aangeleverde staat te retourneren. Wij sturen u een retour-verzendetiket mee, zodat u eenvoudig de producten kunt retourneren, alleen naar dit adres dient het pakket te worden teruggestuurd (zie ook 4.6 borg)

4.7
Borg. Bij gebruiksproducten die geretourneerd dienen te worden vragen wij een borgbedrag. Dit bedrag krijgt u teruggestort binnen één week nadat wij de producten retour hebben ontvangen. Indien producten ontbreken of beschadigd zijn, kunnen wij een percentage van het terug te betalen borg bedrag inhouden. De producten worden gebruikt door kinderen; er kan altijd iets kapot gaan. Wij stellen het op prijs wanneer u aangeeft wanneer er zaken zijn beschadigd. Wij zullen bij per ongeluk ontstane schade in redelijkheid meedenken. Wanneer wij het product niet terugontvangen zullen we uiteraard uw borg niet terugstorten, zullen wij u aansprakelijk stellen voor de gelede schade (directe schade en vervolgschade) en een melding maken bij de politie.

Artikel 5 – Klachten en garantie

5.1.
Klachten over de levering dienen in eerste instantie telefonisch of via de e-mail aan ons gemeld te worden. Onze medewerkers staan u graag te woord. Wij zullen dan met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product. Uiteraard doen onze bezorgers hun uiterste
best om het product onbeschadigd bij u thuis af te leveren.

5.2.
Klachten over het product zelf, dienen schriftelijk aan ons gemeld te worden. Deze kunnen niet
door ons persoonlijk beantwoord worden. Beschrijf uw klacht zo specifiek mogelijk. Wij zullen
voor u contact opnemen met de fabrikant of groothandel en zullen hierin voor u bemiddelen als
tussenpersoon. Indien het binnen onze mogelijkheden ligt zullen wij het probleem zelf voor u
oplossen.

5.3.
Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een
klacht gebeurt altijd schriftelijk. Nadat een klacht is afgewikkeld, ontvangt u van ons achteraf
een enquête met betrekking tot de klachtafwikkeling. Wij verzoeken u vriendelijk deze in te
vullen en aan ons terug te sturen. Wij willen u te allen tijde van een uitstekende service
voorzien.

5.4.
Wanneer het product bij levering gebreken vertoont, verzoeken wij u dit z.s.m. te melden. Wij zullen het dan waar mogelijk proberen te herstellen. Dat geldt echter niet wanneer er sprake is van opzet of bewuste beschadiging. Op verbruiks- en gebruiksproducten zoals parfumpakket, cupcake pakket, etc. kunnen wij slechts een beperkte garantie bieden. Indien u bij één van onze artikelen een gebrek of
defect ontdekt, verzoeken wij u binnen 48 uur na levering hier melding van te doen bij ons.

5.5.
Wanneer het product (exclusief verbruiks- en gebruiksproducten zie 5.4) binnen de garantieperiode kapot gaat, zal de leverancier* van het product het volledige aankoopbedrag aan u vergoeden. Dat geldt echter niet wanneer er sprake is van opzet of bewuste beschadiging. Tevens verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met uw verzekeringsmaatschappij, indien de schade plaats vindt na de garantietermijn. Mogelijk is deze te claimen op de inboedelverzekering. Voor beide situaties geldt dat er zonder een aankoopbon niet terugbetaald kan worden. Na het vervallen van de garantietermijn, komt ook de nieuwwaarde te vervallen bij mogelijke uitkering van een schade. Er wordt dan uitgekeerd op basis van dagwaarde. Door betaling van uw producten gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden van Kinderfeestje-Idee. Uiteraard hopen wij van harte dat u veel plezier beleefd met uw aankoop! Indien u nog vragen heeft, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

5.6
Productaansprakelijkheid. Wanneer de veiligheidsvoorschriften zoals meegestuurd met de pakketten niet worden nageleefd ervaren wij geen enkele aansprakelijkheid. Ook schade e.d. die is ontstaan door onjuist, oneigenlijk of onvoorzichtig gebruik valt hierbuiten. Zeker bij jonge kinderen is continu begeleiding en controle van een ouder of begeleider noodzakelijk. Kinderfeestje-Idee werkt met shop-in-shop constructies. Wanneer producten geleverd worden door derden (aangesloten partijen), dan maken we dit binnen het afgeleverde product duidelijk kenbaar. Daar vindt u ook een eventueel servicenummer, serviceadres of retouradres van de betrokken partij. De productaansprakelijk ligt in dat geval expliciet bij de aangesloten partijen. Kinderfeestje-Idee neemt hierin alleen een bemiddelende rol in.

Artikel 6 – adverteren op Kinderfeestje-Idee

6.1
Voor bedrijven en organisaties die via Kinderfeestje-Idee willen profileren gelden naast bovengenoemde algemene voorwaarden nog specifieke voorwaarden. Deze zullen bij de afgesloten overeenkomsten worden verstrekt en zijn op te vragen via info@kinderfeestje-idee.nl

 

briefhoofd-logo-def3