Als eerste zal er een teamfoto genomen worden voor dé Wie is de Mol vlag.
Het zou dan leuk zijn als je voor de vlag gaat staan bij het “?”
Zo kun je een geheime hint geven dat jij De Mol bent.
spel 1: jagersspel
Kandidaten:
Jullie gaan spel 1 : het jagers-spel spelen. Jullie moeten geld oprapen op het veld en naar de overkant brengen van het veld. Als je aan de overkant komt ben je veilig en dan is het geld voor de pot.
De geldbiljetten liggen verspreid over dit veldje/bos. In het midden liggen de lagere bedragen en aan de zijkanten van het veld de hogere bedragen. Ook ligt er op het veld een verdubbelaar, die je geld verdubbeld. Maar let op aan de rand van het veld staan jagers. Zij proberen je te raken. Je krijgt daarbij een riem aan met op de voor- en achterzijde een target. Als je 5x geraakt wordt blijft het target knipperen.
Blijft er één target knipperen (bijv. op je rug) dan gaat er maar de helft van je verzamelde geld naar de pot. Knipperen beide targets dan gaat er niks naar de pot.
Succes.
|
|
spel 2: SEINSPEL MET VLAGGEN
Kandidaten:
Jullie gaan spel 2: het seinen spel spelen. Met behulp van een rode en gele vlag gaan jullie woorden doorseinen. Je team wordt opgesplitst in drieën en brengen woorden over. Jullie mogen daarbij niet roepen. Je krijgt een kaart met een vlaggen alfabet.
De ruststand is beide vlaggen naar beneden.
Per woord heb je 3 minuten. Per goed woord kunnen jullie 500 Molgeld verdienen voor de pot.
Succes.
|
spel 2: VLOERSPEL
Kandidaten:
Jullie zijn een bedrijf met 2 afdelingen. Beide groepen mogen niet praten of wijzen naar de vloer. Om de beurt moet één van de bedrijven op de vloer gaan staan en proberen de weg te vinden.
Gaat de kandidaat op een verkeerd vlak staan, dan zegt de spelleider “FOUT en moet de deelnemer terug. Dan probeert het iemand van de andere partij. Als iemand op een FOUT vlak gaat staan, dan moet je precies dezelfde route teruglopen die hij/zij gekomen is. Als hij een andere weg neemt telt dat als extra fout..
Succes.
|
spel 4: symbolenSPEL
Kandidaten:
Kandidaten:
De Taino indianen (“het vriendelijke volk”) waren de oorspronkelijke bewoners van het eiland. De rotstekeningen in de grotten op het eiland, getuigen ervan dat het gebied ooit bewoond werd door de Taino indianen. Hier zie je Negen van hun symbolen (tonen aan de kandidaten); die symbolen moeten jullie zo gaan zoeken. Als je alle symbolen gevonden hebt, zie je na afloop op de achterzijde hoe je de schat kunt openen.
Maar let op er liggen ook negen foute symbolen die er op lijken. Je mag meer symbolen meenemen, maar elk extra symbool kost 200 MOLgeld. Elk symbool dat je niet wil meenemen geef je aan de spelleider.
Ook ligt er één MOLjoker in het speelveld, die persoon mag daarna de schatkist proberen te openen. Speel slim als team en onthoud de symbolen, maar ook de volgorde van de symbolen.
Succes.
Dit waren de belangrijkste tips. Veel succes met het MOLLEN! |